Jasne jak słońce jest dla kogokolwiek, iż o jakiekolwiek domostwo musimy dbać, do tego stopnia by nie pogarszała się jego kondycja techniczna. Gdy idzie o prywatne domy jednorodzinne to sprawa jest wiadoma, interesuje się tym właściciel posiadłości.

Troszkę bardziej wielopłaszczyznowo ma się sprawa w wypadku poważniejszych domów wielorodzinnych, jakie posiadają kilku czy więcej współwłaścicieli. W Polsce takie domy zwykle znajdują się w zasobach spółdzielni mieszkaniowych czy także mają status wspólnot mieszkaniowych. W przypadku tych drugich intratnym rozwiązaniem jest oddanie nad nimi zarządu ekspertowi, który posiada rozeznanie w administrowaniu podobnymi obiektami. Zatrudnienie zarządcy nieruchomości pociąga za sobą jednak postulat opracowania umowy, na bazie jakiej jest on angażowany.

umowa

Sumiennie opracowany kontrakt szczegółowo ustala uprawnienia i obowiązki każdej spośród stron, nie pozostawiając marginesu dla uchybień czy jakichkolwiek zawiłości. Idealnie jeśli podobna umowa zostanie uwzględniona w formie aktu notarialnego. Jednym z decydujących komponentów umowy podpisywanej z zarządcą nieruchomości jest zatwierdzenie jego zezwoleń profesjonalnych oraz odnotowanie wyznaczonego zarządcy numeru licencji zawodowej. Jakikolwiek zarządca powinien także mieć polisę od odpowiedzialności cywilnej, więc tego rodzaju notatka również musi zostać ujęta w niniejszej umowie.

Kluczowym elementem umowy z zarządcą nieruchomości jest jednakże sprecyzowanie działań i obowiązków z jakich powinien się on wywiązywać. Owe tymczasem zależą naprawdę od wymagań właściciela budynku i specyfiki konkretnej nieruchomości. Skoro zarządca nieruchomości posiada wgląd w calutką dokumentację techniczną i gospodarczą budynku dotyczy go oprócz tego uwzględnianie tajemnicy zawodowej, przez pełny okres administrowania daną posesją.